Вільне життя

Чи будуть автівки дешевші?

1441109119_88020200

Автомобільна тема наповнювала останній тиждень. Президент України Петро Порошенко підписав законопроект, який передбачає вже з першого липня 2016 року істотне зниження акцизного збору при імпорті старих автомобілів. Раніше, як тільки з’явилися повідомлення про те, що розроблений такий законопроект, у багатьох автолюбителів зажевріла надія на те, що зможуть придбати автівку значно дешевше, ніж досі. І це справді так.

За словами депутата, члена комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Тараса Юрика, ціна на вживані автомобілі знизиться в середньому на три-вісім тисяч євро. Загалом вартість автівки залежатиме від об’єму двигуна. «Наприклад, для авто з

об’ємом двигуна 1000—1500 кубічних сантиметрів акциз знизиться з 1,36—1,76 євро до 0,063 євро за кубічний сантиметр, тобто в 28 разів, для авто 1500—2200 кубічних сантиметрів — із 1,64—2,44 до 0,27 євро, — пояснює Тарас Юрик. — Для розмитнення автомобіля з двигуном тисяча кубічних сантиметрів заплатите 63 євро замість 1761 євро, для розмитнення «дволітрового» авто потрібно буде заплатити 534 євро замість 4882. Я відстоював і підтримував цей законопроект під час обговорення в комітеті, адже це допоможе легалізувати ті автомобілі, які досі не розмитнені. В 2014 році з метою транзиту на митну територію України переміщено 61496 транспортних засобів для особистого користування, половину з яких можна було б офіційно оформити, якби не високі акцизи. З початком дії закону очікується, що 4,5 тисячі автомобілів, які відповідають стандарту «євро-п’ять» і перебувають у режимі транзиту, принесуть до держбюджету 300 мільйонів гривень у разі офіційного оформлення. Загалом до кінця 2016 року завдяки цьому закону, що сприятиме розвитку малого та середнього бізнесу на ринку автопродажів, за рахунок надання страхових послуг, послуг автомобільного сервісу очікується 1,2 мільярда гривень податкових надходжень».

Тим, хто вже запалився бажанням «пригнати» з-за кордону автівку, потрібно пам’ятати, що нові акцизи не поширюються на старі авто, випущені до першого січня 2010-го. Також зниження акцизів не поширюється на легківки, які не відповідають екологічному стандарту «євро-5», що вводиться в дію в Україні цього року. Ставки акцизного податку, встановлені цим законом, не застосовуються для автомобілів, якщо вони з країни, визнаної державою-окупантом і державою-агресором щодо України, або ввозяться з території держави-окупанта.

Експерти стверджують, що навіть після впровадження цього закону ринок автопродажів не розвалиться — дешевих автівок не значно побільшає. «Якщо людина ввозитиме на митну територію України більше одного легкового автомобіля протягом календарного року для власного користування або комусь за договорами купівлі-продажу, поставки, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, то знижені ставки не застосовуються, — каже Тарас Юрик. — У разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації автівки, при ввезенні якої були застосовані ставки нового акцизу, платник податку зобов’язаний буде сплатити акцизний податок за старим тарифом».

Знижені акцизи будуть діяти до 31 грудня 2018 року. Причому з першого січня 2018 року в Україні повинен бути введений стандарт «євро-6», що забороняє імпорт авто випуску понад три-чотири роки стандарту «євро-5». Тобто в останній рік вибір автомобілів може бути й обмежений.

Іще один законопроект, який ухвалила Верховна Рада в другому читанні, підвищить рівень відповідальності водіїв. Парламент посилив адміністративну відповідальність за керування у нетверезому стані, в стані наркотичного сп’яніння або навіть під впливом лікарських препаратів. Очевидно, що такий закон на часі. Адже нині Україна посідає одне з перших місць в Європі за смертністю і травматизмом на дорогах, а більшість дорожньо–транспортних пригод трапляється через п’яних водіїв. Якщо в європейських країнах рівень смертності внаслідок ДТП становить у середньому четверо людей на 100 тисяч населення, то в Україні — майже 18. На 100 ДТП із потерпілими припадає 15 загиблих. Торік задокументовано більше 93,1 тисячі фактів керування водіями транспортними засобами в нетверезому стані (за добу — майже 255 випадків). Загалом за минулий рік через п’яних водіїв сталося 2358 ДТП, унаслідок яких загинуло 317 осіб і травмовано 3203.

Зокрема, в законопроекті йдеться: у разі, коли водій уперше притягається за згадані порушення до відповідальності, він платитиме штраф 10 тис. 200 грн, що становить 600 неоподатковуваних мінімумів, і буде позбавлений права керування на один рік. У разі вчинення повторного протягом двох років такого правопорушення на водія чекає штраф у розмірі 1200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — 20 тис. 400 грн із позбавленням права керування транспортним засобом на три роки. У випадку, коли водій двічі протягом п’яти років піддавався адміністративному стягненню за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, йому загрожуватиме штраф у розмірі 2400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — 40 тис. 800 грн і позбавлення права керування транспортними засобами на 10 років.

Валентина ДЕВЛИШ

Фото з вільних джерел

Loading...

Про автора

Вільне Життя

Всеукраїнська незалежна громадсько-політична газета

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

46001
м.Тернопіль
вул.Гетьмана Сагайдачного,9,
+38 0352 235 461
Email: webmaster@vilne.org.ua

Підписка на новини