Вільне життя

Сергій БАБІЙ: «Перевірку перенести не вдасться»

DSC03519

Під час традиційної гарячої лінії Тернопільської ОДПІ перший заступник начальника інспекції Сергій Бабій розповів охочим про особливості порядку проведення перевірок суб’єктів господарської діяльності. 

— Чи можемо перенести на пізніше документальну планову перевірку через те, що керівник нашої фірми виїжджає до Польщі у відрядження?

— Умови та порядок допуску посадових осіб податкової інспекції до проведення документальних планових або позапланових виїзних і фактичних перевірок визначено статтею 81 другого розділу Податкового кодексу. Перенесення термінів проведення таких перевірок через хворобу, відпустку чи відрядження посадових осіб юридичної особи не передбачено.

Але сказане, звісно, не означає, що ваш керівник обов’язково змушений буде змінити плани. Навіть коли в разі відсутності керівника та головного бухгалтера з об’єктивних причин (окрім відрядження, ще й відпустка, лікарняний тощо) установчими документами не передбачено покладання організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов’язків на іншу особу, тоді, знову ж таки організаційно-розпорядчими документами підприємства, тимчасово призначається особа, уповноважена на виконання таких функцій.

— Підприємець може принести документи для перевірки до податкової через відсутність офісу? Як тоді складати опис?

— Ваш випадок геть не унікальний. Без проблем можемо його врегулювати з допомогою спеціального порядку оформлення результатів документальних перевірок, затвердженого наказом Мінфіну 14 березня 2013 року. За бажанням платника податків документальну перевірку можна провести в приміщенні податкової інспекції. Перед її початком відповідальна за проведення посадова особа зобов’язана прийняти надані платником податків оригінали документів за період, що перевіряється.

Приймаються вони за описом, складеним особисто платником податків у двох примірниках у присутності особи, відповідальної за проведення перевірки. В ньому обов’язково зазначається кожний переданий документ із вказанням його найменування, номера та дати видачі. Якщо є значна кількість однотипних документів, скажімо, накладних на придбання товару, в описі можливий запис із зазначенням назви однотипних документів (для прикладу, «накладна»), їх кількості, за який період діяльності вони надані та кількості аркушів.

Наприкінці опису платник податків повинен зазначити два пункти: «Для проведення перевірки документи надані в повному обсязі» та «Інші документи, пов’язані із провадженням діяльності, відсутні». Натомість посадова особа, яка здійснюватиме перевірку, ознайомившись із наданими документами, перевіривши їх наявність за описом, робить у ньому запис про прийняття для проведення документальної перевірки документів, зазначає дату їх прийняття і ставить особистий підпис. Один примірник опису додається до матеріалів перевірки, інший залишається в платника.

Аналогічно і після завершення перевірки платникові податків повернуть документи за описом, на першому примірнику якого він повинен зазначити: «Документи після проведення перевірки отримано в повному обсязі», поставивши також дату їх отримання й особистий підпис.

— Бухгалтер моєї фірми півроку не подавав розрахунок про виплачені доходи працівникам. Це може загрожувати позаплановою перевіркою податкової?

— Обставини, за якими може проводитися документальна позапланова перевірка, чітко визначені в пункті 78.1 Податкового кодексу України. Зокрема, зазначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється в разі, якщо в установлений законом строк платник податків не подав податкову декларацію чи розрахунки. Якщо подання останніх, звісно, теж передбачено законом.

— У відділі мого магазину, де товариш торгує спиртними напоями, податківці провели раптову перевірку. Сказали, що є звернення покупця. Хіба таке сьогодні можливе?

— Мова, наскільки зрозумів, про фактичну перевірку. Відповідно до Податкового кодексу вона здійснюється без попередження на підставі оформленого наказом рішення керівника податкової інспекції. Стосовно підстав, то оформлене, відповідно до закону, письмове звернення покупця про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових чи касових операцій або ліцензування є однією з тих обставин, які дають право податківцям проводити фактичну перевірку.

Зазначу також, що таку ж перевірку податківці можуть провести і в разі отримання в установленому порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету.

Фото Тернопільської ОДПІ

Loading...

Про автора

Богдан Дікальчук

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

46001
м.Тернопіль
вул.Гетьмана Сагайдачного,9,
+38 0352 235 461
Email: webmaster@vilne.org.ua

Підписка на новини