Навчання у школі складається не тільки з уроків і домашнього завдання, які часто учні сприймають, як щось нудне й нецікаве. І це нещодавно доводили в Тернопільській спеціалізованій школі І—ІІІ ступенів №29 з поглибленим вивченням іноземних мов. Тут пройшов міський семінар голів методичних об’єднань вчителів української мови та літератури загальноосвітніх навчальних закладів міста Тернополя на тему «Подієве навчання: сучасний аспект».
За словами керівника методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу школи №29 Галини Злепко, подієве навчання — це навчання на основі подій із використанням сучасних технологій, що забезпечує можливість для участі в навчально-виховному процесі як школярів, так і вчителів. Подією можна вважати будь-що, що відбувається поза межами навчальної програми: театральні вистави, конкурси, турніри тощо.
— Якщо наповнити процес підготовки школяра подіями, які його зацікавлять, то можна істотно змінити як сам навчальний процес, так і ставлення учнів до нього, — зазначає Галина Миколаївна. — Наша школа широко використовує подієве навчання в підготовці школярів. Зокрема, проводимо вистави, інсценізації творів, патріотичні флешмоби, Андріївські вечорниці, вертепи тощо. Наші результати в олімпіадах та конкурсах засвідчують ефективність такого навчання.
Директор школи Анатолій Васильович Ятищук розповідає, що Міністерство освіти виводить рейтинг шкіл України за результативністю здачі ЗНО, зокрема з української мови. За останніх два роки школа №29 входить у сотню найкращих. За його словами, такий результат досягається завдяки багатьом факторам, але основне — це робота вчителів української мови.
— Сьогоднішнє зібрання спрямоване на те, щоб розглянути використання інноваційних технологій у навчальному процесі, що вносить певний вклад у формування належного рівня навчання, — стверджує Анатолій Васильович. — Раді представляти свій досвід і перейняти щось від інших, аби піднімати нашу планку результативності. Урок, до якого ми вже звикли і який триває століттями, почав відживати. Тому нововведення потрібні, аби дітям було цікаво навчатися.
Тож у рамках теми семінару розпочали захід з літературного ревю «Неосяжна любов до одної, і одною — Україна була…», присвяченого 160-річчю від дня народження Івана Франка.
Опісля вчителі-словесники мали змогу ближче ознайомитися із поняттям подієвого навчання, про яке розповідала Галина Злепко. Про інтерактивні технології як засіб підвищення рівня викладання гуманітарних дисциплін і про взаємозв’язок середньої та вищої освіти розповідала Наталія Грицак, кандидат філологічних наук, доцент Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка.
Відчути себе знову учнями педагогів змусила вчитель історії Ірина Гуменна за допомогою інтерактивно-мультимедійної технології «Шашки». Вона не тільки розповіла, а й показала вчителям-словесникам, як використовувати такий метод на уроках. «Коли дитина відчуває азарт, напругу — це пробуджує в неї бажання до поглиблення знань. Такий «творчий шум» стимулює дітей. Один і той самий метод навчання «проїдається», тому час від часу потрібно шукати інші форми», — зауважила Ірина Любомирівна.
Семінари такого типу відбуваються, як правило, двічі на навчальний рік. Методист Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу Леся Гапон зазначає, що перед тим як провести такий захід, відбуваються певні напрацювання в закладі згідно з методичною проблемою, над якою працюють педагоги.
— У результаті спільної педагогічної діяльності ми довідуємося про високі результати школи з тієї чи іншої теми. І тоді пропонуємо підготувати її в ширшому аспекті й винести на загал, щоб педагоги з інших шкіл могли скористатися цим досвідом.
На фото авторки — учасники літературного ревю (зліва направо): Наталія ГРИЦАК, доцент ТНПУ ім. В. Гнатюка, Галина ЗЛЕПКО, керівник методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу школи №29, Леся ГАПОН, методист ТКМЦ НОІМ.
Прокоментуйте