Під час проведеної нещодавно традиційної гарячої лінії Тернопільської ОДПІ начальник управління обслуговування платників Василь Кравець не залишив без конкретної відповіді жодне з питань своїх телефонних співрозмовників. І в кожного з останніх після цього сумніви розвіялися:
— На фірмі є працівник, який свого часу відмовився від ідентифікаційного номера, отримавши про це відмітку від податкової в паспорті. Подаючи інформацію про його доходи у формі № 1ДФ, бухгалтер зазначала саме серію та номер паспорта. Нині він виробляє новий, біометричний паспорт. Що надалі зазначати в 1ДФ?
— Форму бланка паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм затверджено Постановою Кабінету міністрів України за номером 302. Окрім того, що документ містить зону віртуальної перевірки (VІ), де зазначено, що паспорт громадянина України — власність України, в ньому є назви полів. Мова про:
— «РНОКПП/R№TRC» — реєстраційний номер облікової картки платника податків, який зазначається десятьма цифрами;
— «Документ№/DOCUMENT№» — номер документа, який установлюється Державною міграційною службою і містить дев’ять цифр.
За наявності офіційного повідомлення податкового органу про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, у першому з них проставляється слово «відмова». Тоді у формі № 1ДФ бухгалтер відображає дев’ятизначний номер паспорта. Сказане стосується і тих, хто не має реєстраційного номера облікової картки платника податків, але заяву про відмову не написав. У новому паспорті, до речі, тоді згадане поле не заповнюється.
— Підприємець-спрощенець, подаю звітність в електронному варіанті. Скажіть, чи маю право використовувати «підприємницький» електронний цифровий підпис та подати з його допомогою звичайну декларацію про отриману спадщину? Колеги сказали, що, напевно, — ні.
— Ні, таке право ви маєте. Почнемо з того, що електронний цифровий підпис — це дані в електронній формі, які додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов’язані. Призначені вони для ідентифікації підписанта. Чинність і належність відкритого ключа останнього засвідчує сертифікат відкритого ключа — документ, виданий центром сертифікації ключів. Під час реєстрації для отримання сертифіката ключа заявник, фізична особа — підприємець, надає всі необхідні документи.
Враховуючи все це, маєте повне право скористатися ключами для подання «спадкової» декларації в електронному вигляді як звичайна фізична особа.
— Для доставки будматеріалів замовникам фірма придбала автомобіль. Чи потрібно подавати до податкової повідомлення за формою 20-ОПП про об’єкти оподаткування?
— Потрібно. Навіть, якщо юридична особа орендувала транспортний засіб для своїх господарських потреб, повідомлення за формою 20-ОПП подається протягом десяти робочих днів після придбання чи оформлення договору оренди. Такий документ подається за основним місцем обліку юридичної особи.
— Вам, мабуть, відомо: аби зареєструватися в поліклініці, потрібно пред’явити паспорт та ідентифікаційний номер. Моїй дитині лише місяць, то як виробити в податковій цей номер?
— Стаття 70 Податкового кодексу України та пункт 1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб передбачає, що незалежно від віку фізична особа, яка не включена до реєстру, зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати до податкової інспекції облікову картку за формою № 1ДР, яка водночас є заявою для реєстрації у Державному реєстрі. Необхідно також пред’явити документ, що посвідчує особу з наявними в ньому необхідними для реєстрації реквізитами. Маю на увазі прізвище, ім’я, по батькові, дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство.
Якщо фізична особа не досягла шістнадцяти років, або вона є неповнолітньою і ще не отримала паспорта, документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, видається одному з батьків або усиновителю, опікуну, чи піклувальнику. В такому випадку, потрібно надати свідоцтво про народження дитини та документ, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Цю послугу громадянам надають у нашому Центрі обслуговування, у вікнах №№ 17—18.
Нагадаю також, що Центр працює з понеділка по четвер з 9-ї до 18-ї години, в п’ятницю — з 9-ї до 16 години 45 хвилин, у суботу – з 9-ї до 13-ї години. Обідня перерва — з 13-ї до 13 години 45 хвилин.
Фото відділу організації роботи Тернопільської ОДПІ