Із кожним днем ми спостерігаємо зростання прихильників соцмережі Інстаграм. Вона була створена для того, аби люди ділилися моментами свого життя зі знайомими за допомогою фотографій.
Нині Інстаграм налічує понад мільярд користувачів, і мережа вже давно вийшла на інший рівень: окрім красивих фото тепер усі охочі в себе на сторінці пишуть пости на різну тематику, створюють свій бізнес, а є й ті, хто поєднав перше із другим.
Блогери. Що це за «фрукти» і з чим їх їдять? Їсти їх не потрібно, а от інформацію, яку вони подають, ми ковтаємо, не пережовуючи. Вони називають себе лідерами думки і вважають, що за ними майбутнє. Кричуща мовна безграмотність, фото не вирізняються оригінальністю, пости – про те, чим вони снідали і як ходили по магазинах. Здавалося б, що тут цікавого? Але в таких персон сотні й тисячі підписників. До них підбігають фотографуватись на вулиці, запрошують на телебачення, вони отримують величезні суми за рекламу на своїй сторінці. Якби з одного боку вулиці йшов відомий письменник чи актор, а з іншої такий блогер, не сумнівайтесь – більшість сучасної молоді підбігли б до блогера.
Ще одна дивна тенденція – тренінги, які в інстасвіті ще називають «інстрабранчі». Блогери чи інші «бізнесмени» влаштовують тренінги, запрошуючи тих же блогерів, аби ті розповіли усім охочим про те, як вони дійшли до такої популярності, дали поради, як правильно обробляти фотографії тощо. Насправді під час таких тренінгів організатори і спікери лише переливають з пустого в порожнє, адже основну інформацію можна без проблем і безкоштовно знайти на просторах інтернету. І це в той час, коли охочі відвідати такий тренінг віддають за участь чималі кошти. Ну, можна хоч сфотографуватися зі своїм улюбленим блогером і «викласти фоточку в інсту».
Самі ж блогери зазначають, що вести блог – це дуже важка праця. Деякі, щоб зменшити навантаження, навіть наймають асистентів, щоб ті відписували підписникам на їх запитання і займалися іншими дрібними справами, які набридають. Але чому ж тоді блогери, які регулярно пишуть «люблю вас, мої дорогі підписники» не хочуть самі спілкуватися зі своїми прихильниками? Адже якби не ці підписники, то не було би ні пропозицій співпраці, ні оплачуваної реклами чи подарунків.
Звичайно, є й адекватні блогери. Вони пишуть корисну інформацію, їхні фото і дописи захоплюють, надихають. Такі люди мотивують до дій, подорожей. Вони щирі й не будуть заради грошей рекламувати неякісний товар. Такі з радістю безкоштовно з вами зустрінуться потеревенити й не будуть жалітися на те, як це складно – бути блогером.
Всім підписникам світу треба трішки охолонути і тверезо оцінити ситуацію. Зробити вибір на користь особистостей, а не пачок блогерів, які щодня пишуть безглузді і беззмістовні пости. Звернути увагу на тих, які справді заслуговують на велику аудиторію, а не на людей, для яких ця аудиторія – лише можливість заробити і потішити свою самозакоханість.
Ольга ХОМ’ЯК,
студентка факультету філології та журналістики ТНПУ ім. В. Гнатюка.
Фото з вільних джерел