Саме такий висновок напрошується після чергової гарячої лінії Тернопільської ОДПІ, під час якої з усіма бажаючими телефоном спілкувалася начальник відділу адміністрування податку на прибуток Олеся Гураль. Дізнатися про них можна, уважно ознайомившись зі Податковим кодексом України.
— Із четвертого кварталу переходимо на спрощену систему оподаткування. Декларацію з податку на прибуток за три попередні квартали потрібно подавати? Чи вже після закінчення року?
— Відповідь однозначна, так би мовити, без варіантів. Декларацію з податку на прибуток підприємств за три квартали 2016 року ви зобов’язані подати в звичні терміни — не пізніше дев’ятого листопада. А сплатити сам податок — не пізніше 18 листопада. Оскільки граничний строк сплати випадає на вихідний день, 19 листопада.
— Батько одного з учнів бюджетного закладу, який займається навчанням творчих дітей і внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій, має бажання надати безповоротну фінансову допомогу. За таке з реєстру нас не виключать?
— Передусім загляньте до кошторису установи, аби пересвідчитися чи він передбачає отримання таких доходів. Коли так, то сума, згідно з Податковим кодексом, оподаткуванню не підлягатиме. Однак наголошу на тому, що такі доходи повинні використовуватися виключно для фінансування передбачених кошторисом видатків — на утримання вашої неприбуткової організації, реалізації мети, цілей, завдань та напрямків діяльності, визначених установчими документами. Адже Податковий кодекс України (стаття 133) також передбачає, що за недотримання цих умов неприбуткова організація підлягає виключенню з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
— Звітуємося щокварталу. Чи означає це, що декларацію необхідно подавати вже за оновленою формою, в якій розраховується разовий аванс?
— Справді, Державна фіскальна служба України рекомендує подавати оновлену «прибуткову» декларацію, вдосконалену наказом Мінфіну від 8 липня цього року. Тому ви правильно зауважили — у ній розраховується разовий аванс у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого в податковій звітності за три квартали. Цей аванс необхідно сплатити до 31 грудня 2016 року.
— Планували продати основні засоби та розділити отримані кошти між тими, хто свого часу найбільше долучився до створення нашої неприбуткової організації. Але, кажуть, за таке нас можуть позбавити статусу неприбуткової…
— Під час розмови з одним із ваших попередників уже згадувала статтю 133 Податкового кодексу. В ній чітко прописано вимоги, відповідно до яких організація може набути статусу неприбуткової. Установчі документи, зокрема, повинні містити заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів організації (крім оплати їхньої праці і нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Тому пораджу ще раз усе серйозно обміркувати. Коли неприбуткова організація отримує доходи від недозволеної статутом діяльності, в тому числі від продажу основних засобів, та не використовує їх для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети, цілей, завдань та напрямів діяльності, визначених установчими документами, то така неприбуткова організація виключається податковою інспекцією з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
— Громадській організації відмовили у включенні до Реєстру неприбуткових через відсутність усіх документів. Чи можемо їх донести і знову подати заяву?
— Можете. Після отримання рішення про відмову маєте можливість усунути недоліки і повторно подати документи до податкової інспекції. Не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких контролюючі органи зауважень не висловили. Повторне звернення розглянуть упродовж 14 днів.
Фото відділу організації роботи Тернопільської ОДПІ
Прокоментуйте