Днями відкривала свою поштову скриньку аби перевірити чи є там щось цікавеньке. Як виявилось, є. На мене чекав “справжній шедевр”, щоправда рекламний.
Я, звісно ж, розумію, що зараз передвиборча кампанія у розпалі, що кожен кандидат показує свої виключно позитивні сторони (бо про негатив завжди «допоможуть» розповісти конкуренти). Проте ця, здавалося б невелика листівочка, викликала цілу «купу» емоцій – від обурення і до справжнісінького сміху.
Що ж у ній не так? Давайте розбиратись.
Назва листівки «зворушлива». З одного боку «Пам’ятка як голосувати», а з другого – «Зразок на вибори». Тобто, ми з вами такі необачні, що самі ради не зможемо дати за кого ту галочку тицьнути? Чи про нас просто так піклуються, адже, ми, мовляв, повинні зробити «зразковий» вибір (мене ці питання ще досі цікавлять)?
«Обмацала» я цю пам’ятку, як то кажуть, з голови до п’ят. Ну ніде не написано, що то політична реклама. Хоча на ділі так воно і є. Чому? Та тому, що в ній наочно показано за кого треба зробити вибір. Це при тому, що на посаду мера балотується одразу 11 людей. Чому не написати на «пам’ятці» загальні терміни? Скажімо, не конкретне ім’я та прізвище, а просто «кандидат».
Оглянувши цей кавальчик паперу, мені важко і політичною рекламою його назвати. Це радше агітація, яка прямо вказує кому ми повинні віддати свій голос. Повірте, такого роду «пам’ятки» мають потужний вплив. Адже, задають конкретну модель поведінки.
Обурює те, що в гонитві за перемогою, кандидати порушують не лише моральні, етичні норми, але часто-густо і на законність своєї політичної реклами не зважають. Важливо не поспішати з своїм вибором, лише тому, що у когось потужна політична реклама, адже від свідомості прийнятого рішення залежить ваше майбутнє.
Обирайте з розумом.
Тетяна Вітенько,
студентка факультету філології та журналістики ТНПУ ім. В. Гнатюка.
Фото авторки
Примітка: ім’я та прізвище кандидата було закрито з етичних питань.
Прокоментуйте