Повного заряду електромобіля вистачить для того, аби проїхати від 100 до 150 кілометрів. Окрім цього, такі транспортні засоби дозволяють зекономити кошти, необхідні для заправки. Для Тернополя це чудовий варіант, проте чи готові до цього жителі міста?
Такі автомобілі дійсно потребують невеликих грошових затрат. Всього 6 гривень вистачає для подолання сотні кілометрів. Вони не забруднюють навколишнє середовище своїми вихлопами, а під час руху транспорт працює тихо, що позитивно впливає на психіку водія.
Проте в електромобілях є і свої недоліки. Якщо містом пересуватись можна впевнено, то, наприклад, поїздка з Тернополя у Заліщики затягнеться на цілу добу. В середньому на одному заряді авто проїжджає близько сотні кілометрів. Тобто в пункт призначення водій доїхати зможе (і то не факт), а от шлях назад здолати уже не вийде. Відновити заряд за 5 хвилин не вдасться, оскільки від звичайної розетки заправлятись необхідно 6-8 годин.
Головний фактор – гроші
Є люди, для яких невелика дальність поїздок на заряді не є перешкодою, а от значно більше відбиває бажання купувати електромобіль його вартість. Знаменита Tesla Model S обійдеться покупцю у 1,7 мільйона гривень. Більш доступні варіанти теж дорожчі за бензинові аналоги, так Nissan Leaf буде коштувати 455 тисяч гривень, а ЗАЗ Lanos Pickup – 418 тисяч.
З часом (за 8-10 років) доведеться замінювати і батарею, а коштує вона від 100 тисяч гривень. Також будуть клопоти з обслуговуванням – на звичайному СТО з ремонтом електромобіля не впораються, доведеться їхати у спеціалізовані центри, яких поки що в Україні не так вже й багато.
Зарядити авто не так просто
Протягнути переноску зі свого дому, звичайно, можна, але в дощову погоду це буде небезпечно. Окрім того, від звичайної розетки автомобіль буде заряджатись не менше 6-8 годин. Звичайну розетку взагалі не варто використовувати, краще біля домівки та роботи облаштувати місце з трьохфазною, «червоною» розеткою. В США уже є спеціальні «заправки» для такого транспорту, які дозволяють зарядити машину за 30 хвилин. У нас лише створюють проекти для будівництва таких станцій.
Влада намагається піти на зустріч
В кінці листопада 2015 року депутати Верховної Ради України прийняли закон №1674 “Про Митний тариф України” щодо скасування ввізного мита на електромобілі. Наприкінці грудня законопроект підписав голова держави, а вже з нового року він вступив в силу. Зазначу, що раніше на такі транспортні засоби накладалось 8% митних зборів від загальної вартості автомобіля за його ввезення в Україну. Також скасували збір у розмірі 109-129 євро за одиницю техніки.
Проте, беручи до уваги те, що електромобілі вдвічі дорожчі від бензинових і газових аналогів, то зменшення вартості на 8% і сотню євро не зробить їх доступнішими.
У Тернополі вже є електрокари
Toyota Prius, яку використовують в МВС, є гібридом, тобто для пересування вона використовує як бензин, так і електроенергію. Минулого року у нас з’явився перший електромобіль Renault, який використовується у житлово-комунальному господарстві. Його міська рада отримала від компанії Shooter, яка популяризує такі транспортні засоби в Україні. Коштує машина майже 1 мільйон гривень.
Що стосується пересічних містян, то тут люди готові до використання електромобілів, але, на жаль, більшість не може їх собі дозволити, або просто не бачить сенсу переплачувати за «нешкідливий» автомобіль.
Як на мене, найближчим часом здолати «бензинову залежність» не вдасться, але розвиватись у цьому напрямку потрібно.
Володимир Грещук,
студент факультету філології та журналістики ТНПУ ім. В. Гнатюка.
Фото з вільних джерел
Прокоментуйте