У Циганській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Борщівського району відбулися засідання наукового товариства учнів «Наукова зміна».
Головна мета товариства — залучення обдарованої молоді до наукових досліджень і розвиток її інтелектуальних здібностей, творчого мислення. Юні науковці вже не раз здобували успіх на районному та обласному етапах конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук. Протягом першого семестру 2015—2016 навчального року учні 8—11 класів під керівництвом учителів працювали над дослідженнями.
— Усе виявилося набагато складніше, ніж я думав, — розповідає учень 10 класу Дмитро Сапяк. — Я писав роботу «Тіла обертання та гончарний круг». Довелося перешукати всю шкільну бібліотеку і виконати власні експерименти. Теж мені дуже допомогли поради наукового керівника Люби Петрівни Мазурок. Сподіваюся, що моя робота буде цікавою для слухачів.
На засіданні з предметів природничо-математичного циклу до присутніх звернулася керівник товариства Лідія Лань. Вона ознайомила слухачів із планом роботи і підтримала юних науковців. Учні побороли хвилювання і репрезентували свої роботи. Невтомно працювала десятикласниця, гордість школи, Наталія Понтус над роботами з хімії («Перспективи розвитку хімічної промисловості в Україні»), фізики («Фізика в медицині»), математики («Лист Мебіуса»), географії («Глобальні проблеми людства»). Також успішно виконала роботи «Віруси» і «Моніторинг найпоширеніших хвороб Борщівщини» Ірина Яцишин.
Учні 8 класу Людмила Кійовська, Ірина Гладка і Руслана Баб’як уперше брали участь у засіданні товариства і хвилювалися найбільше. Проте їхні роботи в секціях математики, фізики, географії та біології були досить вдалими. Учениця 9 класу Вікторія Кисіль цікавиться інформатикою і репрезентувала свої дослідження «Браузери». Про використання математики в сільському господарстві розповіла Ліана Кокоцька.
Не залишають праці у товаристві заклопотані одинадцятикласники, талановиті і найбільш досвідчені юні науковці. Наталія Ростоцька працювала в секції математики, Лілія Голубець — хімії, Софія Мосорук — фізики. Було дуже важко обрати найкращі роботи, адже кожна з них унікальна і цікава по-своєму. Але найголовнішим досягненням є не визнання, а знання та досвід, здобуті під час роботи.
Також відбулося засідання із предметів суспільно-гуманітарного циклу. Результатами досліджень про перебування Івана Франка в Циганах поділився учень 11 класу Владислав Гарасимів. Дуже цікавою виявилася робота одинадцятикласника Михайла Бурлака на тему «Роль отця Омеляна Глібовицького в культурно-національному відродженні краю». На якийсь час присутні уявно перенеслися на Запорозьку Січ під час виступу восьмикласниці Ірини Гладкої. Учениця 11 класу Ліза Чупак досліджувала тему кохання в романах зарубіжних письменників, а десятикласниця Марія Бурлак — добро і зло в творчості Чарлза Діккенса. Інша робота Марії присвячена українській літературі, а саме — діалектизмам у романі Марії Матіос «Солодка Даруся».
Наступними виступали дослідники англійської мови. Наталя Понтус порівнювала переклад улюбленого роману Д. Роулінг «Гаррі Поттер і Таємна кімната» з оригіналом. Руслана Баб’як порушила дуже актуальну тему — «Сфери проникнення англіцизмів в українську мову» і довела, що краще використовувати слова рідної мови.
Ще на початку засідання шкільний психолог Лариса Бойчук запропонувала учасникам психологічну гру «Світлофор». Після завершення засідання кожен повинен був піднести зелене, жовте або червоне коло, що відповідає його враженням від виступів. Приємною несподіванкою для присутніх стало те, що червоних, «незадоволених» кольорів не було зовсім.
Марія БУРЛАК,
учениця 10 класу Циганської школи.
Фото з вільних джерел
Прокоментуйте