Зателефонував мені на роботу знайомий і поцікавився: чи вважати себе щасливцем, чи, може, не варто? Ось прочитав у газеті: новий автомобіль дадуть. І жодних зусиль для цього докладати не доведеться — авто як з ясного неба впаде. Тільки треба до двох останніх цифр свого року народження додати вік, якого ви досягли чи досягнете цього року. Якщо в сумі вийде 116, то авто ваше. Ось він так зробив — і в нього вийшла саме ця сума. То скакати йому від радості, чекаючи машини, чи, може, не варто?
Що я сказав на це знайомому — повторювати не буду. А тепер ось беру й рахую: може, і мені щастя підвалило? Підрахунки зроблю публічно, чому маю вік свій приховувати, це прерогатива жінок. Отже, народився я в дуже вже далекому 1952-му. Ще кілька місяців жив за Сталіна, але цього періоду не пам’ятаю, позаяк був тоді грудним немовлям. Останні дві цифри мого року народження — 52. Цьогоріч мені виповниться 64. Додаємо… Та ж рівно 116! І чому я ще не набираю вказаний номер телефону, аби машину отримати? Стривайте, стривайте… Нещодавно наш фотокореспондент Василь Бурма відзначив ювілей. Ану порахуємо, яка в нього сума буде? Але публічно вже цього не робитиму. Вік людини — то її персональні дані. Свої я можу вказати в газеті, а чужі — тільки зі згоди чоловіка, чиї дані хочу «розсекретити». Та Василь Олександрович саме поїхав у відрядження, щоб привезти нові світлини, без яких читачі, мабуть, і не уявляють «Вільного життя плюс», то вже турбувати його дзвінком, щоб питати згоди, не буду. Порахую тихо, а результат скажу вголос: і в Бурми — 116.
Далі візьмемося за молодших. Людині, яка народилася, скажімо, 1980 року, в 2016-му вже виповнилося чи виповниться 36. Додаємо — знову 116. А народженому в 1981-му тепер 35 — і він «щасливець». І так далі. Ого, скільки то нових машин на всіх треба! Та якби навіть роздавали дешеві іграшкові — і то у величезну суму вилилося б. Отже, числа додайте (аби самому переконатися, що це — чергова «замануха»), але нікуди не телефонуйте й машин не чекайте.
Ще подивимося, що виходить у тих, хто розпочав свій вік у нинішньому столітті. Народженому в 2000 році тепер 16. І сума цифр — 16, тільки вже без сотні. Хто народився 2001 року, тому 15, у сумі теж 16. Тут, безумовно, вимальовується арифметична закономірність, але її залишимо для математиків. Наше основне завдання — з’ясувати, чи варто «клювати» на такі реклами. Ми вже це зробили, а кінцевий результат побачимо згодом. Якщо реклама й далі з’являтиметься, це означатиме, що люди, на жаль, і далі «клюють». Інакше навіщо б її давали.
М. ЛУКАШКЕВИЧ
Фото з вільних джерел
Прокоментуйте