Існує дуже багато схем іспиту сумління, який ми проводимо, готуючись до сповіді. Нагадаємо, що визнання тяжких (смертних) гріхів є обов’язковим, визнання ж легких х (повсякденних) гріхів є бажаним. Немає якоїсь єдиної схеми.
У сповіді необхідно перераховувати всі смертні гріхи, які ми пам’ятаємо, їх кількість (хоча б приблизна) і вид. Говорити потрібно максимально чітко і без зайвих слів, вказуючи на ті обставини, які змінюють вигляд і тяжкість гріха, не заглиблюючись у подробиці. Наприклад, недостатньо сказати про гнів, якщо в гніві ми підняли руку на людину. А якщо ця людина – мати або, скажімо, священнослужитель, то про це теж слід сказати. У гніві ми грішимо проти ближнього, завдаючи йому образу, а піднімаючи руку, ми грішимо проти його недоторканності. У разі матері ми грішимо ще й проти заповіді про шанування батьків, а в разі священика – здійснюємо і святотатство.
Знову ж таки, якщо ми обмовили ближнього, зашкодивши його репутації, то недостатньо сказати «засуджував», – потрібно назвати гріх своїм ім’ям, оскільки свідомий наклеп – це смертний гріх.
Таким чином, в деяких випадках недостатньо сказати просто «гнів», а слід повідомити і деякі подробиці, які змінюють вид і тяжкість гріха.
Що стосується розрізнення між смертними і повсякденними гріхами, можна звернутися до наших попередніх питань, в яких ми багато разів порушували цю тему.
Нагадаємо, що на сповіді обов’язково каятися в таких смертних гріхах (скоєних свідомо і за згодою волі), як: участь у спіритичних сеансах, звернення до ворожок, магів і цілителів; богохульство; пропуск Служби Божої без поважної причини в неділю і свята; причастя без попередньої Сповіді смертних гріхів; замовчування смертних гріхів на Сповіді; вчинення аборту або рада зробити аборт; вживання наркотиків, пияцтво; гріхи проти цнотливості – наодинці з собою або з іншими людьми (перелік цих гріхів можна знайти в Катехизмі Католицької Церкви); навмисний перегляд аморальних видовищ і журналів; наклеп на ближнього.
Визнання повсякденних гріхів не є обов’язковим, але бажаним.
Джерело: «Католицький оглядач»
Фото з вільних джерел
Прокоментуйте