Проблеми журналістської освіти, шляхи її вдосконалення, перспективи співпраці та збільшення можливостей для студентів — усе це й не тільки обговорювали викладачі кафедри журналістики Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка і кафедри журналістики та філології Сумського державного університету на науково-методичному семінарі.
Уже багато років співпрацюють кафедри журналістики цих вищих навчальних закладів. Разом брали участь у багатьох проектах, видавали спільні наукові праці. А тепер вирішили провести міжкафедральну зустріч, що дала змогу не тільки обмінятися досвідом, а й обговорити подальшу співпрацю викладачів та студентів-журналістів обох вишів.
— Обмін досвідом у журналістській освіті є надзвичайно важливим, — стверджує завідувачка кафедри журналістики ТНПУ ім. В. Гнатюка Наталія Поплавська. — Це допомагає передбачити всі нюанси в навчанні студентів, дає змогу вдосконалюватися, ділитись напрацюваннями. Журналістика сьогодні стрімко розвивається, змінюються підходи до висвітлення інформації. Тому ми повинні готувати журналіста, який буде сприймати виклики часу.
Наталія Миколаївна зауважила, що завідувачка кафедри журналістики і філології Сумського державного університету Олена Ткаченко є членом науково-методичної комісії з журналістики Міністерства освіти і науки України. Тому саме її бачення журналістської освіти дуже важливе. Олена Григорівна поділилася з колегами напрацюваннями науково-методичної комісії щодо перспектив подальшого розвитку журналістики.
Олена Ткаченко зазначила, що основною проблемою журналістської освіти є те, що держава не визначилася, яким вона хоче бачити сучасного журналіста.
— Досі не випрацювані стандарти журналістики, — стверджує завідувачка кафедри журналістики та філології Сумського державного університету. — Вони тільки на стадії обговорення. Коли ми чітко будемо розуміти запити держави та роботодавців щодо того, яким має бути журналіст, думаю, що зможемо підготувати таких фахівців.
Сучасні реалії журналістської освіти вимагають особливу увагу приділяти дисциплінам практичного спрямування. Тільки тоді випускник-журналіст буде готовий працювати в сучасному медіа-просторі, вважає Олена Ткаченко.
— Сьогодні університети отримали автономію щодо створення навчальних дисциплін. І це є одним з основних питань, які ми обговорюємо з тернопільськими колегами, котрі мають великий досвід у введенні до навчального плану дисциплін, що передбачають формування практичних навиків.
Наталія Поплавська зауважила, що цей семінар є важливим і тому, що Тернопіль та Суми розміщені в різних регіонах України. І зустріч такого формату дає змогу краще розуміти потреби іншого регіону й бути готовим, що до Тернополя завітає абітурієнт зі сходу, а до Сум — із заходу.
Впроваджувати практику міжкафедральних зустрічей планують і надалі. Але вже не тільки серед викладачів, але й серед студентів. Зокрема, залучатимуть їх до участі в літніх школах журналістики, які проводяться при кафедрах обох вишів. Сьогодні популярними є закордонні програми обміну студентами. Але не кожен має змогу поїхати на навчання за кордон. Тому тернопільський і сумський університети планують організовувати різноманітні студентські заходи, в рамках яких студенти будуть відвідувати й ознайомлюватися із навчанням в іншому університеті. Така співпраця студентів допоможе їм у генеруванні нових ідей, які вони зможуть впроваджувати у своєму університеті.
Фото авторки