До Тернопільської податкової, де наша фірма перебуває на обліку, часто приходять запити з інших податкових, щодо проведення у нас зустрічних перевірок. Яка мета і для чого це робиться?
Наказом ДФС України № 511 ще 17 липня поточного року було ухвалено нові методичні рекомендації щодо організації та проведення зустрічних звірок. Безумовно, це є, насамперед, вказівкою для фахівців податкової, однак, наказ не є для службового використання, та стосується також й дій платників податків.
Отож, насамперед, яка інформація може, в першу чергу, привернути пильну увагу контролерів?
Це:
- наявність розбіжностей між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом із ПДВ;
- відомості, що містяться в податкових накладних чи розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до них, а також долучених до реєстру документів, наявність або відсутність факту їх реєстрації;
- інформація про кількість та динаміку працівників, які працюють за трудовими договорами чи контрактами або цивільно–правовими договорами у звітному періоді, нарахування та виплату доходів на користь фізичних осіб, суми утриманого з них податку з використанням Державного реєстру фізичних осіб;
- наявність взаємовідносин із суб’єктами господарювання, які мають ознаки фіктивних, інформація щодо яких внесена до АІС «Суб’єкти фіктивного підприємництва ” Інформаційної системи.
Це – основний перелік відомостей, хоча є цілий ряд інших, які дають можливість проведення аналізу наявності причинно–наслідкового зв’язку між фактом придбання товарів чи послуг, інших супутніх витрат з основною господарською діяльністю платника, а також обґрунтованості використання цих товарів у діяльності, особливостей предмета господарсько–правових взаємовідносин. Слід зауважити, що результати такого аналізу прямо впливають на доцільність направлення запиту щодо проведення зустрічної звірки до податкової інспекції, в якій платник перебуває на обліку та, відповідно, надсилання фахівцями податкової платнику запиту про надання необхідної інформації та її документального підтвердження.
Тому, варто застерегти платників, що їм при виборі партнерів по бізнесу, варто уникати сумнівних контрагентів, активно для цього користуючись сервісами ДФС (“Дізнайся більше про свого бізнес – партнера”, ”Дані реєстру платників ПДВ”, “Анулювання реєстрації платників ПДВ” тощо), а також не допускати безпідставного заниження сум, що підлягають декларуванню та не бути задіяними у схемах мінімізації податкових зобов’язань.
Відділ комунікацій Тернопільської ОДПІ
Фото з вільних джерел