СЬОГОДНІ ДОСИТЬ АКТУАЛЬНИМ Є ПИТАННЯ ВИВЧЕННЯ ХРИСТИЯНСЬКОЇ ЕТИКИ У ШКОЛАХ. МИ ЗІТКНУЛИСЯ ІЗ СИТУАЦІЄЮ, КОЛИ СУСПІЛЬСТВО ПОДІЛИЛОСЯ НА ДВА ТАБОРИ: «ЗА» І «ПРОТИ» ЦЬОГО ПРЕДМЕТА У ШКІЛЬНІЙ ПРОГРАМІ.
Перші заявляють, що завдяки християнській етиці дітям можна прищепити найкращі моральні якості, адже що, як не біблійні притчі та й сама особистість Ісуса Христа, може навчити молоде покоління праведно жити? Другі, посилаючись на 35 ст. Конституції України, стверджують, що цей предмет — нав’язування думки про Бога і взагалі суперечить іншим шкільним урокам.
У висловлюваннях як перших, так і других є часточка правди. Християнська етика й справді може навчити корисного, за її допомогою дитина відкриває перед собою світ моральних цінностей, вчиться жити за Законом Божим. Але, з іншого боку, хіба це не завдання церкви? За вищезгаданою статтею Конституції «церква і релігійні організації в Україні відокремлені від держави, а школа — від церкви», і, виходячи з цього, введення такого предмета у шкільну програму є зовсім недоречне.
Варто згадати, що в українських школах навчаються діти не лише із християнських сімей і, звісно, нав’язувати їм нашу віру неприйнятно. Але треба погодитись із тим, що християнські моральні цінності не суперечать загальнолюдським, та й прихильники християнської етики наголошують, що цей предмет ніяк не нав’язує християнство, а лише ознайомлює дітей із християнськими морально-етичними надбаннями. Та все ж, якщо розглядати християнські цінності, то чому б не представити ще, наприклад, ісламські? Тут було б доречно ініціювати обговорення про введення релігієзнавства у шкільну програму, завдяки якому діти могли б ознайомитися зі всіма релігіями світу. Це був би доволі справедливий варіант розв’язання проблеми.
Щодо думки тернополян, то у результаті опитування, яке було проведено в соціальній мережі Вконтакті, на запитання «Чи потрібна християнська етика у шкільній програмі?» 55,5% людей відповіло «так» і 44,5% — «ні».
Питання щодо вивчення християнської етики вирішувати потрібно так, щоб обидві сторони залишилися задоволеними. Україна може взяти приклад з іноземних країн, наприклад США, де подібний предмет викладають лише в недільних школах, або ж проводити цей урок як факультатив. Таким чином, християнську етику відвідували б лише ті, хто цього хоче. А для того, щоб молоде покоління могло ознайомитись із морально-етичними цінностями людства, достатньо було б ввести у програму шкіл етику, тобто навчати дітей моралі, не торкаючись релігії.
Ірина КОЗІНЧУК,
студентка ІІІ курсу факультету філології та журналістики ТНПУ ім. В. Гнатюка.
Фото з вільних джерел
Прокоментуйте