Отримання ППР про сплату податку на нерухомість тими, хто зареєстрований на тимчасово окупованих територіях, а об’єкти нерухомості знаходяться на підконтрольній

Отримання ППР про сплату податку на нерухомість тими, хто зареєстрований на тимчасово окупованих територіях, а об’єкти нерухомості знаходяться на підконтрольній

Відповідно до підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України (ПКУ) обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контрольним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) її власника. Про це нагадали в головному управлінні ДПС у Тернопільській області.

Підпунктом 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 ПКУ визначено, що податкове/податкові повідомлення-рішення (ППР) про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 ПКУ, разом з детальним розрахунком суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контрольним органом у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ, до першого липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Платник податків — фізична особа зобов’язана визначити свою податкову адресу. Нею визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контрольному органі. Платник податків — фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси (пункт 45.1 ПКУ).

Згідно з положеннями пункту 42.2 статті 42 ПКУ документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 ПКУ, надіслані за адресою (місцем знаходження, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Першим-шостим абзацами пункту 42.4 статті 42 ПКУ встановлено, що платники податків, які пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контрольними органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року за номером 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 5 жовтня 2017 року за номером 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».

Листування контрольних органів з платниками податків, зазначеними в першому абзаці пункту 42.4 статті 42 ПКУ, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів за номерами 851 та 2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Документ, надісланий контрольним органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог згаданих законів та є доступним в електронному кабінеті.

Датою вручення платнику податків або фінансовому агенту документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

У разі неотримання контрольним органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів із дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день зі дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місцем знаходження, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику).

При цьому строк доставки документа в електронний кабінет, визначений п’ятим абзацом пункту 42.4 статті 42 ПКУ, не зараховується до строку надіслання документів, визначеного ПКУ.

Форма заяви про бажання отримувати документ через електронний кабінет затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14 липня 2017 року за номером 637 «Про затвердження Порядку функціонування електронного кабінету».

Отже, фізичним особам, адреси місця проживання (реєстрації) яких є територія активних бойових дій або тимчасово окупована російською федерацією територія, а об’єкти нерухомості знаходяться на підконтрольній території України, для отримання ППР про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, необхідно подати заяву про бажання отримувати документ через електронний кабінет. При цьому, ППР будуть надсилатися контрольними органами в електронний кабінет з одночасним надісланням фізичним особам на їх електронні адреси інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Фото пресслужби ГУ ДПС у Тернопільській області