15 липня 2015 р. я звернувся до нашого сільського голови Кіпибіди М. Є. з інформаційним запитом про витрачання сільрадою бюджетних коштів і надання фізичним та юридичним особам земельних ділянок. Через тиждень отримав відповідь, що запитувана інформація є конфіденційною, тому не допускається її поширення без згоди осіб, яких вона стосується.
Начебто такі вимоги статті 32 Конституції України, законів «Про інформацію», «Про захист персональних даних». Згадані запит і відповідь додаю до своєї заяви в редакцію.
Чи насправді ця інформація вважається конфіденційною і не підлягає розголошенню? В. ОСАДЧУК, с. Чернихівці Збаразького району).
Право на інформацію забезпечується обов’язком суб’єктів владних повноважень інформувати громадськість про свою діяльність і прийняті рішення. За порядком доступу інформація буває відкритою та з обмеженим доступом. Інформація з обмеженим доступом буває конфіденційна, таємна і службова. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, адресу, дату і місце народження. Про це йдеться у статтях 6, 11, 21 Закону «Про інформацію».
Публічною є інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків. Розпорядники інформації зобов’язані оприлюднювати інформацію про обсяг бюджетних коштів, порядок та механізм їх витрачання. Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження комунальним майном (у тому числі до копій відповідних документів), умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. Розпорядник має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів. Такі вимоги статей 1, 6, 15 Закону «Про доступ до публічної інформації».
У статті 32 Конституції викладене загальне правило про невтручання в особисте й сімейне життя людини і про заборону збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди.
Відомості про отримання фізичними та юридичними особами від сільради бюджетних коштів і майна – це не конфіденційна, не таємна і не службова інформація. Така інформація вважається публічною, доступ до неї не повинен обмежуватися.
Істина завжди конкретна, чого не скажеш про відповідь сільського голови на ваш запит. Ця відповідь без належного правового обгрунтування: в ній відсутнє посилання на конкретні правові норми законів «Про інформацію» і «Про захист персональних даних», у кожному з яких не менше 30 статей.
За приховування публічної інформації винна особа може бути притягнена до дисциплінарної, адміністративної та кримінальної відповідальності.
Орест ЗВАРИЧ,
юрист газети.
Прокоментуйте