Команда дослідників медичного факультету Університету Сассекса (University of Sussex), Великобританія, впевнена, що незабаром комп’ютери зможуть читати “мову тіла” людини, визначаючи, чи цікаво йому те, що він бачить на екрані.
Дослідницька група під керівництвом доктора Гаррі Вітчела (Harry Witchel) стверджує, що, відстежуючи рухи людини, що сидить за комп’ютером, можна визначити, наскільки вона зацікавлена в перегляді того чи іншого контенту. Користувач за комп’ютером мимоволі робить масу дрібних рухів, відомих як неінструментальні тілесні сигнали. Якщо вона повністю занурена в читання, перегляд або роботу, кількість мимовільних рухів скорочується.
Дослідження показало, що людина, дійсно захоплена тим, чим вона займається, несвідомо зменшує кількість зайвих рухів, щоб не заважати основного процесу. Цей ефект можна помітити, спостерігаючи за маленькими дітьми: вони постійно знаходяться в русі, але в буквальному сенсі завмирають при перегляді улюбленого мультфільму.
Вчені провели експеримент за участю 27 добровольців, яким було запропоновано переглянути на екрані кілька видів контенту різного ступеня складності – від відеоролика з гри до витягу з банківського регламенту ЄС. Кожному типу контенту приділялося по три хвилини. Добровольцям спеціально видали ноутбуки з трекпадами, щоб мінімізувати кількість рухів, таких, як переміщення миші, як повідомляє innogest.ru. Під час перегляду вчені підраховували кількість жестів, зроблених учасниками експерименту під час перегляду того чи іншого типу контенту, за допомогою системи розпізнавання рухів на відео.
Як правило, чим більше людина була зацікавлена в контенті, яке переглядає, тим менше вона рухалася. Так, при читанні більш цікавого тексту кількість мимовільних рухів користувача скорочувалася на 42% (в порівнянні з текстом аналогічного обсягу, але з менш захоплюючим сюжетом).
Відкриття британських медиків може мати велике значення для розвитку штучного інтелекту комп’ютерів. Використовуючи технології розпізнавання рухів, додатки майбутнього зможуть пропонувати користувачеві контент, який адаптується до його рівня зацікавленості, щоб заново захопити його, якщо він починає нудьгувати. Крім того, механізми визначення зацікавленості знадобляться і в робототехніці для створення роботів-компаньйонів, які зможуть “передбачати” настрій власника. Нарешті, неоціненний інструмент отримають в руки режисери та розробники комп’ютерних ігор, яким технологія дозволить визначати, чи цікаві фільм або гра людям на тому чи іншому етапі. Сучасні опитування користувачів і глядачів дають занадто суб’єктивну картину, в той час як невербальна технологія дозволить зафіксувати і такі емоційні реакції, які людина зовсім не пам’ятає або вважає за краще не згадувати.
Фото з вільних джерел
Джерело: weua.biz.
Прокоментуйте