Нещодавно в головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбулася традиційна «гаряча лінія». Начальниця відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску Лариса Березюк телефоном спілкувалася з усіма охочими стосовно плати за землю та податку на нерухомість.
Передусім пані Лариса звернула увагу на те, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки є платниками податку за таке майно.
Нарахування відповідних податків здійснюють органи податкової служби. Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються контрольним органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до першого липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). Обов’язок щодо сплати податку виникає у громадян протягом шістдесяти календарних днів із моменту вручення відповідного повідомлення.
Також вона зауважила, що громадянам треба слідкувати за правильністю та вчасністю здійснення нарахування податку на нерухоме майно, бо навіть, якщо платник податків не отримав податкове повідомлення-рішення, сплата податку не відміняється. Відповідно до вимог Податкового кодексу України фахівці податкової служби мають право нарахувати відповідний податок з урахуванням строків давності, тобто за останні три роки.
Якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними у повідомленні-рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки. Для цього необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контрольний орган проведе перерахунок суми податку і надішле йому нове повідомлення-рішення. Попереднє ж повідомлення-рішення вважатиметься скасованим.
Під час телефонного спілкування найбільше запитань було стосовно того, чому не надходять податкові повідомлення-рішення на сплату податків. У відповідь Лариса Березюк зазначила — якщо у громадян відбулися зміни в реєстраційних даних, зокрема місця проживання, то вони зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган податкової служби. Для цього необхідно подати до податкової інспекції за місцем реєстрації заяву за формою №5ДР.
Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення-рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.
Фото пресслужби ГУ ДПС у Тернопільській області