Нещодавно в головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбулася традиційна «гаряча лінія». Під час неї заступниця начальника Марія Мельник спілкувалася з усіма охочими про те, як для суб’єктів господарювання важливо, аби вони були поінформованими стосовно податкового законодавства.
Під час телефонного спілкування чимало запитань стосувалося порядку реєстрації платником єдиного податку, отримання реєстраційних та дозвільних документів, внесення змін до облікових даних фізичних осіб-підприємців. Пані Марія звернула увагу на терміни подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, проінформувала про обсяги річного доходу, які дають можливість суб’єктам господарювання перебувати на такій системі оподаткування у 2024 році, про розмір ставок єдиного податку та розмір єдиного внеску, на те, які строки подання податкової звітності і сплати податкових зобов’язань.
Зокрема, платники цікавилися, хто зобов’язаний вести облік доходів і витрат. Відповідаючи на запитання, Марія Мельник пояснила, що відповідно до пункту 177.10 статті 177 Податкового кодексу України фізичні особи-підприємці зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджувальні документи щодо походження товару. Облік доходів та витрат може вестися в паперовому чи електронному вигляді. Фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести облік доходів і витрат за типовою формою, затвердженою порядком за номером 261, яка не підлягає реєстрації у контрольному органі. Платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.
Також запитували, де розміщені реквізити рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску та інших платежів до бюджету. У відповідь Марія Мельник, зазначила, що своєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Багатьох цікавило, до якого контрольного органу необхідно звернутися власникам кількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених у різних населених пунктах, для проведення звірки даних. На що було дано відповідь — мають право звернутися з письмовою заявою до контрольного органу за своєю податковою адресою.
Крім того, фізичні особи — з використанням кваліфікованого електронного підпису — мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань із податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини електронного кабінету.
На завершення Марія Мороз звернула увагу на широкий фунціонал електронного кабінету платника, який дає можливість якісно, швидко та дистанційно спілкуватися з податковою службою, отримувати довідки та іншу необхідну для платників податків інформацію, а також порекомендувала використовувати мобільний застосунок «Моя податкова».
Фото пресслужби ГУ ДПС у Тернопільській області