Гаївський міст загальноукраїнського значення

Гаївський міст загальноукраїнського значення

НА ЧЕРГОВІЙ СЕСІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДЕПУТАТИ ПРОГОЛОСУВАЛИ ЗА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО БЮДЖЕТУ ГРОМАДИ НА 2019-Й РІК. В ЗВ’ЯЗКУ З ЦИМ ВІД БЮДЖЕТУ ГРОМАДИ «ВІДІРВАЛИ» 10 МІЛЬЙОНІВ НА ПРОДОВЖЕННЯ РЕМОНТУ ГАЇВСЬКОГО ШЛЯХОПРОВОДУ. З КИЄВА КОШТІВ ТАК І НЕ ДОЧЕКАЛИСЯ…

Тернопіль сам на сам із проблемою

Як повідомив мер Тернополя Сергій Надал, місто продовжує самотужки ремонтувати Гаївський міст, при тому що щляхопровід має загальноукраїнське значення.

 «Укотре з бюджету громади виділено значні кошти, а саме 9,8 мільйонів гривень, на продовження капітального ремонту Гаївського шляхопроводу. Ремонт цього стратегічного для держави об’єкта триває тільки за рахунок міського бюджету. Ми знаємо про десятки подібних проблемних об’єктів по всій країні, адже в інфраструктурну реконструкцію держава практично не вкладала коштів десятки років. Ми не можемо допустити трагедії в нашому міст і. Тому навіть попри повне ігнорування Києвом наших звернень продовжу ємо капітальний ремонт», — зазначив мер Тернополя.

 Від початку 2019 року депутати кілька разів вносили зміни до бюджету громади та спрямовували загалом понад 16 млн грн на реконструкцію мосту.

Нагадаємо, що у 2016 році Гаївський міст визнано аварійним. Згідно із соціологічними дослідженнями, мостом користуються лише 27% тернополян. Більше 70-ти відсотків припада є на транзитний рух.

 Це масштабний проєкт, який потребу є державної фінансової підтримки. Досі всі роботи здійснювалися тільки за рахунок бюджету Тернополя. На будівельні роботи необхідно понад 205 мільйонів гривень. Для самого Тернополя ця сума непідйомна. Попередній прем’єр неодноразово обіцяв, що кошти закладені у Фонд регіонального розвитку. Але ніяких коштів так і не виділили, не дивлячись на те, що Гаївський міст офіційно отримав статус об’єкта «надзвичайно ї ситуації», що гарантовано передбачало фінансування з державного бюджету. …

А тим часом в Україні масово обвалюються мости

Як показує досвід інших міст України, нині стоїть питання не лише про ремонт та збереження мосту, а про здоров’я і, не виключено, життя людей.

Згадаймо лише про хроніку останнього року. 25 серпня у Харкові обвалився автомобільний міст, чудом обійшлося без людських жертв. А вже у нашому краї 13 лютого у селі Лисівцях Заліщицького району обвалився міст, який проходив через річку Серет. У Дніпрі фінансування ремонту мосту претворилося на медійне шоу протистоянням мера Філатова та президента Зеленського. На початку серпня у столиці обвалилася частина пішохідного мосту, який з’єднує правий берег і Труханів острів.

І ось кілька днів тому в Києві від шляхопроводу в Оболонському район і відколовся шмат каменю і розбив лобове скло автомобіля, що проїжджав під мостом.

 Загалом, як повідомили в міністерств і інфраструктури, кожний шостий міст в Україні, який перебуває на балансі Укравтодору, потребує негайного ремонту. Старі радянські мости вже вичерпали свій ресурс. Новообрана українська влада повинна розпочати загальноукра їнську програму відновлення шляхопроводів.

Віра СОТНИК.