Сергій БАБІЙ: «Електронні сервіси для дистанційного спілкування з ДПС

Сергій БАБІЙ: «Електронні сервіси для дистанційного спілкування з ДПС

Нещодавно в головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбулася традиційна Інтернет-конференція. Заступник начальника Сергій Бабій поспілкувався з усіма охочими на тему зручності та доступності використання електронних сервісів ДПС.

— Сьогодні все більша кількість людей, — сказав перед початком онлайн—бесіди пан Сергій, — переконується, що онлайн-звітність стала дуже популярним форматом серед вітчизняних суб’єктів господарювання. Попри те, незважаючи не попит на державні е-сервіси і їхню зручність порівняно з офлайн-послугами, користувачі відзначають і недоліки в роботі систем.

Хтось, скажімо, не може зайти д електронного кабінета, бо той перевантажений в останній день подання деклрацій. А комусь не зрозумілий інтерфейс і не вистачає підказок.

Однак ДПС України щодня вдосконалює свої сервіси для безперебійного та доступного використання. Адже онлайн — цей спосіб є особливо актуальним під час періоду карантинних обмежень, оскільки позбавляє громадян від потенційних ризиків зараження на COVID-19.

— Чи можна отримати довідку про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску в електронному вигляді?

— Можна. Для отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи податкової служби, платнику необхідно особисто податки заяву в електронній формі на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login, із дотриманням, звісно, вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги». Вхід до приватної частини сервісу «Електронний кабінет» здійснюється виключно після ідентифікації особи з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Створити та надіслати заяву можна в меню «Заяви, запити для отримання інформації» особистого онлайн кабінету шляхом вибору відповідної форми документа. Довідка ж надається за вибором платника в паперовій або електронній формі, про що він повинен зазначити в заяві. Нагадаю також і про те, що довідку аба відмову в її наданні готують протягом п’яти робочих днів із дня, наступного за днем отримання заяви органом, до яеого її було подано.

— Існує можливість відзвітуватися про об’єкт оподаткування через електронний кабінет?

— Справді, платники можуть подати форму №20-ОПП у паперовому вигляді або засобами електронного зв’язку через електронний кабінет. Проте, є один виняток. Стосується він подання згаданої форми, яка містить інформацію об’єкти оподаткування, зареєстровані у відповідному державному органі без присвоєння реєстраційного номера (кадастрового номера, реєстраційного об’єкта нерухомого майна. Така інформація подається до органу ДПС за основним місцем обліку платника податків у паперовому вигляді з додаванням копії документа, що підтверджує реєстрацію об’єкта оподаткування в державному органі.

Причому, зверніть увагу! В такому разі графа 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування» повідомлення за формою №20-ОПП не заповнюється.

— Це правда, що податковий орган повідомляє про наступний термін сплати за ліцензію?

— Для зручності платників податків у ДПС працює сервіс оперативного і автоматизованого повідомлення суб’єктів господарювання про сплив терміну чергового платежу за ліцензію, призупинення дії ліцензії або її анулювання на певний вид діяльності. Вони автоматично формуються та направляються суб’єктові господарювання засобами електронного зв’язку за тридцять, двадцять, десять і п’ять днів до настання терміну сплати за ліцензію.

Це дозволяє підвищити якість надання адміністративних послуг та поліпшує сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії.

— Які сервіси доступні від податкової служби в додатку «Дія»?

— Торік було запроваджено послугу, з допомогою якої батьки під час реєстрації народження дитини можуть отримати її ідентифікаційний номер без подання документів до податкового органу. Та оформлення паспорта громадянина України у формі картки «ID14» вперше у віці 14—18 років.    

Із травня цього ж року запроваджено ще шість нових електронних послуг у розділі «Мої податки»: реєстраційні та облікові дані, дані стану розрахунків із бюджетом, відомості про доходи, дані про банківські рахунки, податкова звітність, авторизація з КЕП «Дія».

Також хотів би проінформувати, що в електронному кабінеті реалізовано нові можливості. Платники мають змогу:

— подати повідомлення про використання Є-рахунку та отримати квитанції про включення платника до Реєстру платників, які використовують Є-рахунок;

— отримати доступ до реєстру платників, які використовують Є-рахунок;

— використовувати платіжні системи ГЕРЦ та Свіфт Гарант (крім існуючих);

— отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС;

— реєстрації акцизних накладних/розрахунків та податкових накладних/розрахунків коригування до акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних за новими формами;

— доповнити облікові дані інформацією про види діяльності (КВЕД).

Фото пресслужби ГУ ДПС у Тернопільській області